Feina

Si sou en aquesta pàgina pot ser per dues raons. Una, per pura curiositat, i la segona i més important, perquè heu rebut algun currículum meu i voleu saber més informació del que he fet en termes laborals. Així que aquí us explico una mica breument què he fet i què sé fer perquè veieu si us puc ser útil.
Començaré anomenant les principals habilitats i experiències que tinc. Si alguna d'aquestes us interessa, potser voldreu llegir més avall per saber-ne més. 

Fórmula 1, organització, atenció al client, dependent, comercial, conductor, recepcionista, reposició, ofimàtica, idiomes, do de gents, seriositat, honestedat, negociació, vendes, màrqueting, capacitat d'escolta, xarxes socials, logística, automoció, distribució, traducció, interpretació.

També podeu accedir al meu LinkedIn
View Jordi Domènech Montané's profile on LinkedIn

Fórmula 1 en Català (2010-...)

Des de 2010 col·laboro i a partir de 2015 sóc el principal editor de Fórmula 1 en Català, web que intentem que sigui la referència en català de la principal categoria de l'automobilisme, amb cròniques de les curses, articles d'opinió, galeries de fotos, estadístiques de pilots, equips i circuits, i fins i tot una Superporra on els nostres lectors poden guanyar un premi a final de temporada.
Ara per ara, no la puc considerar una feina en el benentès de que no m'aporta benefici econòmic, però si que és un projecte molt important per mi, en el que he pogut desenvolupar certes habilitats com són la redacció esportiva i l'escriptura d'articles d'opinió, un lleuger domini de l'HTML, la fotografia esportiva, el disseny gràfic...
És a més quelcom en el qual m'agradaria seguir-hi desenvolupant noves funcions a mesura que va creixent el web, i no em molestaria que fos la meva feina principal si pogués monetitzar-la d'alguna manera (s'accepten suggerències...)

Vijazz Penedès (2015)

Potser no es pot considerar exactament com una feina, sinó potser més una col·laboració, o un divertimento voluntari, una manera de retornar alguna cosa a la meva vila natal. Però l'incloc perquè em sembla que també reflexa algunes de les meves capacitats laborals.
Cada any a Vilafranca se celebra el Vijazz el primer cap de setmana de juliol, un petit festival que dura tres dies i que combina concerts de jazz de grans noms internacionals amb tastos i maridatges al voltant del món del vi, tant important al Penedès.
Les meves tasques en el marc del Vijazz han estat fer de conductor de cortesia, recollint els músics a l'aeroport quan arribessin i portant-los a l'hotel on dormirien, al restaurant on havien de sopar i al lloc del concert fins al moment en que se'ls havia de tornar a portar a l'aeroport per al seu retorn.
Tots eren estrangers així que el coneixement de l'anglès era molt útil. Per descomptat conèixer els llocs on portar els músics també era important així com la disponibilitat i l'adaptabilitat sobre la marxa, ja que sovint hi havien canvis de plans o descuits lligats a uns horaris molt compactes.


Auto Pla Vic 4x4 (2014)

Fins al moment la meva última feina estable. Les meves funcions a Auto Pla Vic 4x4, concessionari oficial de Jaguar i Land Rover consistien principalment en fer de recepcionista de taller per rebre els vehicles de post venda, és a dir, la gent que venia per fer les revisions anuals del seu vehicle o per avaries mecàniques.
Es rebia als clients omplint la fulla de reparació amb les tasques a fer, els trucava per recordar-los que havien de fer revisió i els donava hora seguint un planning fet amb Excel. Per altra banda també preparava els cotxes tant a l'entrar al taller com al sortir-ne, protegint els seients, passant-los pel túnel de rentat, etc.
També feia funcions de conductor de cortesia, en dos àmbits: acostar clients a Vic mentre el seu cotxe era arreglat o bé anar-los a buscar el seu cotxe mentre els en deixàvem un de substitució, en un radi de 70 quilòmetres, conduint diversos models de les dues marques i per tant coneixent diversos mètodes de funcionament, com per exemple canvis manuals o automàtics i tots equipats amb les últimes tecnologies en el món de l'automòbil.


Afables Social & Human Service (2014)

Afables, un nou projecte d'en Miquel Mora entre d'altres, és un buscador online de cuidadors a domicili, i en els inicis de l'empresa vaig ajudar fonamentalment a fer xarxa i a donar a conèixer el servei com a comercial. Les meves tasques eren bàsicament anar a farmàcies, ortopèdies i empreses del sector per fomentar el networking, donant a conèixer Afables i per altra banda recopilant informació de cuidadors de les diferents localitats que anava visitant a nivell català. Com no, feia servir els meus Excels per actualitzar dades de les diferents empreses que visitava, apart de "vendre" en certa manera les excel·lències d'Afables.


Kiala Logistics (2009-2013)

Kiala, actualment part d'UPS, és un servei de recollida de paquets en locals de tercers. Per exemple, si jo demano cafè a Nespresso i no puc ser a casa per rebre'l, doncs a través de Kiala faig que me l'enviïn a una botiga que està a prop d'on treballo i el recullo quan em vagi bé.
Les meves tasques comprenien diversos aspectes d'aquest procés. Inicialment es tractava de trobar i seleccionar botigues o empreses que volguessin disposar del servei de Kiala, així que hi havia una part de venda del servei, i també dots de negociació. Un cop la botiga era seleccionada, s'omplia la documentació i s'enviava per mitjans telemàtics fent servir ofimàtica i també programes exclusius de l'empresa.
Després passàvem a la part pràctica: per un costat instal·lar l'aparell amb el qual la botiga podria escanejar els codis de barres dels paquets que anés rebent. Solien ser màquines que es connectaven per línia telefònica, a través del PC, per Wi-Fi o per GPRS. I per l'altre costat s'explicava el funcionament i els processos a seguir.
A partir d'aquí era més que res manteniment, arribant a tenir a càrrec unes 150 botigues de Catalunya, Aragó i part del País Valencià. El manteniment incloïa anar visitant regularment les botigues per informar-los de les possibles novetats, fer de servei tècnic per avaries ja fos telefònicament o presencialment i també de assistència telefònica en cas de problemes o dubtes. Tot això requeria organització i molta conducció, mà esquerra i bon tracte amb el client.


Bon Preu, Sia Biosca i Pintur (2003-2008)

El grup Bon Preu és un empresa amb uns 150 supermercats i hipermercats arreu de Catalunya. 
Sia Biosca és una ferreteria de tota la vida de Vilafranca. I Pintur és una botiga de pintures establerta a diferents comarques.
He posat les tres empreses juntes perquè són bastant semblants en les tasques que hi vaig desenvolupar. A les tres estava a l'atenció del client com a dependent, i a les tres feia la reposició i manteniment de la botiga en ordre, a més de saber utilitzar transpalets i el toro. 
A Bon Preu també vaig fer preparació de comandes amb transpalet elèctric, mentre que a Sia Biosca i a Pintur també vaig desenvolupar tasques de repartiment de comandes a diferents municipis del Penedès i d'Osona respectivament.


Altres experiències

He fet d'intèrpret català-anglès per a empreses. Tinc experiència també com a redactor de continguts en diversos blocs i pàgines web, com per exemple Fórmula 1 en Català. També tinc nocions de màrqueting i vendes, així com de periodisme i algunes coses de turisme, del qual n'estic estudiant actualment un grau superior a distància.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada